top of page

מה זה מיתוג ? ולמה עסק קטן צריך מיתוג ?

עסקים רבים, בעיקר בתחילת דרכם, מתלבטים בשאלה האם הם צריכים לוגו, ובעיקר מה זה יעזור לעסק

שלהם? אז בואו נעשה קצת סדר. לוגו הינו סמל גרפי המבדל עסק ממתחריו. הלוגו הוא קצה הקרחון של מיתוג. הוא המיצוי הגרפי של הרעיון העומד מאחורי המותג. לוגו טוב הוא לוגו זכיר, קצת כמו פגישה ראשונה. מבט חטוף אחד יכניס את המתבונן אל תוך עולם הערכים של המותג ויגרום לצרכן להמשיך לפגישה שנייה או להמשיך ולצוד.. תפקידו של המעצב הגרפי בתהליך המיתוג הוא יצירת לוגו המעביר באופן ברור וייחודי לצרכן את התחושה שהעסק רוצה וצריך לשדר. לוגו המעוצב נכון משקף את ייחודיות העסק, מבטא ערכים הטמונים בו ומעביר את חווית המותג. מבט אחד מספיק לצרכן כדי לקלוט אינפורמציה רחבה, כמו: מהו תחום העסק, למי הוא פונה, האם מדובר בעסק מקצועי, האם העסק משדר אמינות ומסרים נוספים החבויים בתוך העיצוב.

לוגו משרת צרכים עסקיים

עסק בעל לוגו חזק וזכיר, נהנה מ"סוכן" צמוד היכול להסביר את השירות שלו, סוכן שקל לזהותו מרחוק, על המדף, בין דפי העיתון, באתרי אינטרנט ולמעשה בכל מקום בו יש נגיעה לעסק. לוגו שהוקדשו לו קודם לעיצובו תהליכי מחשבה כמו חשיבה אסטרטגית, בחינת יעדי החברה, יוכל להגיע אל תודעת הצרכן ולהישאר שם לאורך זמן. צרכנים נוטים יותר לסמוך על חברות עם מיתוג מעוצב באופן מקצועי אמין ומעודכן.

גם עסק קטן יכול להיראות כמו עסק גדול

בניית לוגו מעולה, מתקבלת בברכה אצל הצרכן. בסטודיו נועה מתייחסים אל עיצוב לוגו כאל אתגר עיצובי יוצא דופן וראשון במעלה בתהליך מיתוג חברה. דווקא עסקים קטנים, שעוד לא בנו לעצמם מוניטין, זקוקים לזהות עסקית אמינה ומוקפדת שתלווה אותם לאורך הדרך. ככל שהלוגו מוקפד ויורד לפרטים הקטנים, כך משדר העסק הקפדה על איכות ומקצועיות בלתי מתפשרת. לוגו מעוצב הוא כזה המוקפד עד הפרט האחרון, ללא פשרות . מי רוצה להיות לקוח של חברה שמקרינה חובבנות? לוגו נכון נבנה מתוך מטרה להעביר את חווית המותג בצורה הפשוטה והרעננה ביותר. הוא יעביר את המיוחד בשירות או המוצר , וישקף את האופי הספציפי של המותג.

עיצוב לוגו מתוך ראייה אסטרטגית

תהליך יצרת הסמל הגרפי הוא תהליך פנימי מורכב. התוצאה היא לוגו מעוצב באופן מדוייק המכוון לקהל היעד הנכון, בעל פתרונות עיצוביים המאפשרים לו להשמיע את הקול הייחודי למותג. לוגו מעוצב הוא לא רק אלמנטים אסתטיים מודרניים, אלה הוא בעל משמעות, ונכנס לראש וגם לרגש. בסטודיו נועה יוצרים לוגו וסמל מותג מנצחים.

10 טיפים למיתוג עסק חדש

מיתוג עוצמתי אינו נחלתם רק של פירמות גדולות

מיתוג נכון וחזק המחולל שינויים אמיתיים אינו נחלתם רק של הפירמות המבוססות בשוק. אחת הבעיות העיקריות של עסקים חדשים הוא העדר תקציב פרסום, אך גם עסק חדש בעל עוגת תקציב מוגבלת מאוד יכול להיראות מקצועי ולעמוד בשורה אחת מול מתחרים גדולים וידועים. בעסק בשלבי הקמתו, מוטלת על בעל העסק האחריות להגיע למותג חזק ומבוסס, ללא מערך שיווקי גדול. בסטודיו נועה טימור דוד הכנו עשרה טיפים המדריכים איך ליצור מיתוג נכון בעל נוכחות לאורך זמן:

1. איפיון קהל המטרה של העסק החדש חשוב להיכנס לראש של הלקוחות הקיימים והפוטנציאלים שלכם. השלב הראשון בתהליך מיתוג הוא לבדוק מי הצרכן ומה מניע אותו לבצע רכישה. בדיקת חתך גילאי, סוציו אקונומי, אופי החיים שלו, לאפיינו ברמה פרטנית כדי להכיר היטב את הרגלי הצריכה שלו. תשאלו שאלות, כמו: מי צריך את המוצר או השירות שאתם מציעים? האם קיים מכנה משותף המאפיין את ציבור הלקוחות הפוטנציאלים שלכם? איזה פרמטר גורם ללקוח לבחור מוצר זה או אחר שלכם?

2. הבנת הזהות העסקית שלכם בחנו את אופי העסק שלכם. קודם כל אתם אלו שצריכים לדעת הכי טוב מכולם מי אתם ומה עומד מאחורי העסק שלכם. תעבדו חזק – כיוון שאנשי המקצועי הטובים ביותר צריכים לראות בכם שותפים לתהליך המיתוג, ולשם כך עליכם ראשית לדעת מהי המהות של העסק שזה עתה הקמתם.

3. הכרת שוק המתחרים מיהם המתחרים – עסקים גדולים או חברות קטנות? האם המתחרים שלי דומיננטיים? האם למתחרה שלי יש מגמות צמיחה שעליי לעקוב אחריהם? איך המוצר שלו שונה מהמוצר שלי? האם הם פועלים בעיקר בתחום האינטרנט או בשיווק מדלת לדלת? ככל שאכיר את המתחרים שלי טוב יותר – כך אוכל לבדל את עצמי באופן ברור יותר.

4. זיהוי הרגלי צריכה עתידיים צריך להבין מה קורה שווקים העולמיים, איך מתפתחים עסקים בתחומים הדומים לעסק החדש שלי כיום בשווקים מובילים, ולאן הרוח נושבת? איך צרכנים קנים היום והאם יש שינוי במגמה? איך תהיה התנהגות הצרכנים בעוד חמש ועשר שנים? מותג נבנה לטווח ארוך, לכן נרצה שתדמית העסק תהיה רלוונטית גם בעוד חמש שנים ויותר. מותג משקף חזון עתידי ולא רק מציאות עכשווית.

5. בניית הדי.אן.איי של המותג צריך להבין ולבדוק האם לעסק החדש יש ערך מיוחד שאותו כדאי רוצה להבליט. זה יכול להיות ברמת פריצה טכנולוגית או עשייה ידנית אישית. מתוך הבדיקה הזו ניתן יהיה להסיק איזה אסוציאציות יעורר המותג בקרב לקוחותיו, ובכך למקד את תהליך המיתוג.

6. ערכי המותג המיתוג משדר הרבה מעבר לצורה ולצבע. המיתוג מכניס את הצרכן לעולם ערכים מסוים, השונה מעסק לעסק. ערכיות המותג מבדלת את העסק החדש וייחודיות רק לעסק שלי. ערך כזה, יכול להיות למשל מסורת משפחתית ארוכת שנים היוצרת אמינות והזדהות הצרכן עם העסק.

7. עיצוב והפקה בשלב זה מתרגמים את כל המילים לצורות וטקסטים היוצרים מותג ייחודי וזכיר. מומלץ לעצב באופן מקורי ורענן המותאם מצד אחד לזהות העסקית של החברה, ומצד שני יוצר מותג חדש מסקרן ומניע לפעולה.

8. הטמעת שפת המותג העובדים שלכם אחד הנכסים הכי חשובים שלכם.ברגע שמחליטים על ערכי המותג, תזכרו שהעובדים, המקיימים קשר ישיר ויומיומי עם הלקוחות, הם אלו שייצגו בפועל את המותג מול הלקוחות שלכם! החל מחברי ההנהלה הבכירה וכלה בעובד הזוטר ביותר, תדאגו שכולם יבינו וידברו בשפה אחידה. שתפו אותם במהלך המיתוגי והשיווקי של העסק, הדריכו אותם ובעיקר הקשיבו להם.

9. חלוקה למדיות אחת הבעיות הגדולות של עסק קטן בהקמה היא תקציב פרסום דל. חלקו את עוגת התקציב באופן יעיל ונכון. הכינו סדרי עדיפויות הדרגתית למימוש מהלך המיתוג והטמעתו. יש מקומות שבהם אי אפשר לחסוך כמו עיצוב לוגו חזקשילווה את כל חומרי הפרסום וישרת לאורך שנים ארוכות את העסק, ולעומת זאת אפשר לחסוך במקומות כמו פרסום חוצות יקר או דפוס ולשלוח e-flyer .

10. למדו מאנשי מקצוע הטיפ בטוב ביותר שניתן לתת לעסקים בתחילת דרכם הוא: למדו כל הזמן, לא רק בשלב הקמת העסק. הקפידו ללמוד ככל יכולתכם מאנשי המקצוע הטובים ביותר הקיימים. פתחו את העיניים, ותזכרו שמיתוג נכון יכול להזניק את העסק החדש והקטן, להפוך מיזם לחברה מבוססת, לשפר מכירות ולחזק את מעמד העסק לאורך שנים.

Featured Posts
Recent Posts
Archive
Search By Tags
No tags yet.
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page